For den bedste oplevelse, skal Webinarer startes uden for fjernskrivebordet - Dette er vigtigt for Capto365 kunder.
Indvitation
Når man er inviteret til et Capto Webinar, modtager man en email.
Følg linket heri for at registrere dig til Webinaret.
Hermed kommer du til en webside hvor du kan registrere dig. Udfyld navn og email og tryk på registrer
Du vil herefter modtage en email med bekræftelse på at du har registreret dig. Denne mail indeholder også linket til selve Webinaret.
Inden Webinaret vil du yderligere modtage en påmindelsesemail med linket i.
Deltag i Webinar
Brugere af fjernskrivebord - feks Capto356 kunder, skal kopiere linket fra deres email, og indsætte det i adresselinjen i en browser uden for fjernskrivebordet!
Når man følger linket for at deltage i webinaret kommer man til startsiden.
Tryk på Start, hvorefter klient softwaren downloades.
På Windows 10 med Edge kommer der en linje nederst i Browseren, hvor man skal trykke Gem, og herefter Kør. I andre browsere såsom Safari, Chrome, Firefox ser det anderledes ud.
Tryk Gem
Tryk Kør
Herefter starter Webinaret.
Programmet er opdelt i 4 sektioner.
1: Podiet, er der hvor den der fremlægger viser sit billed eller live video fra sit webcam.
2: Slides der vises under webinaret.
3: Den aktuelle slide eller deling af fremlæggerens skrivebord for live visning
4: Chat og kommentar mulighed.
Bemærk, er man gæst i et Webinar, kan man se og høre hvad der foregår, men ikke selv sigde noget. Det kan man kun, hvis en fremlægger eller vært giver tilladelse hertil.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.