Når man skal sende en SikkerMail, og ikke har en SikkerMail løsning fra Comendo bruger man sit eget medarbejdercertifikat og modtagerens certifikat til at lave mailen sikker.
For at kunne det, skal man først have modtagerens certifikat. Dette kan man selvfølgelig få ved at modtageren sender en signeret mail til en, og man så tilføjer ham til sit adressekartotek.
Man kan også søge certifikatet på http://nemid.nu
Men aller lettest er det at tilføje NemID som et adressekartotek, og så søge modtageren derigennem.
Søgning med LDAP
For at søge med LDAP skal din Outlook først have tilføjet et addressekartotek. Det gøres således:
I outlook på FILER vælges Konto
Her vælges fanebladet Addressekartoteker
Tryk på Ny
Vælg Internet addressekartotek - LDAP og tryk Næste
Udfyld Servernavn med crtdir.certifikat.dk
Tryk på Flere indstillinger
Ændrer navnet til NemID og vælg fanebladet Søgning
Vælg Brugerdefineret under Søgeresultat, og udfyld med c=dk
Tryk OK
Tilbage på billedet Tilføj konto trykkes Næste, og nu har du konfigureret et addressekartotek der slår op i NemID.
Hvordan bruges NemID adresse kartoteket
Når man i Outlook laver en ny mail, tryk da på TIL
Skift Adressekartotek og vælg NemID
Skriv navn, del af navn eller emailadresse og tryk på søg
Når du har fundet den rette modtager trykkes på Til, og herefter på OK
Nu kan du sende en SikkerMail til modtageren
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.