Outlook står som standard til at advare omkring mistænkelig aktivitet, således at hvis tredieparts programmer spørger om adgang, kommer en dialogboks, hvor brugeren skal acceptere. Dialogboksen kommer ikke såfremt antivirus på maskinen virker og er opdateret.
Man kan imidlertid ændre, så der aldrig advares, hvilket kan være nødvendigt i Citrix/terminalserver miljøer, hvor brugeren ofte ikke har rettigheder til at kontrollere antivirus og dens opdateringsstatus.
I Outlooks Center for sikkerhed ændres dette.
Man har som normal bruger ikke adgang til at ændre dette. Hvis Outlook startes som Administrator vil det være muligt at ændre. Alternativt kan man indlæse en registreringsnøgle, der ændrer indstillingen. Dette anbefales i større installationer for at lette administrationen.
Nøglerne er:
OutLook 2013
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\15.0\Outlook\Security
DWORD: ObjectModelGuard
Value: 2
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Office\15.0\outlook\security
DWORD: PromptOOMSend
Value: 2
DWORD: AdminSecurityMode
Value: 3
OutLook 2010
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\14.0\Outlook\Security
DWORD: ObjectModelGuard
Value: 2
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Office\14.0\outlook\security
DWORD: PromptOOMSend
Value: 2
DWORD: AdminSecurityMode
Value: 3
Er nøglerne der ikke allerede, kan de oprettes.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.